HTML

a.t.e.i.s.t.a

Isten vagy van, vagy nincs. Léte nem függ attól, hogy mit hiszel. Ezt azért nem árt számításba venni!

Friss topikok

  • czoli: @ZéGé: nem a Hernádban készült, hanem a Városligeti (akkor Gorkij) Fasorban (2012.07.26. 16:44) Első találkozások

Linkblog

Archívum

Nyomom a sódert

2009.09.21. 14:59 czoli

 Én csak itt nyomom a sódert, miközben azt sem tudom, ki vagy igazából? Mit gondolsz? Mit érzel, mik a gondjaid, körülményeid. Tényleg nem tudom.

De nem akarom nyomni a sódert, mert tudom, hogy az nincs a hasznodra. Hiszen te sem tudod, ki vagyok én igazából. Nem tudhatod, mit gondolok, mit érzek, mik a gondjaim, a körülményeim. És pláne nem tudhatod, miért nyomom egyáltalán a sódert, hogy mit is akarok tőled, hogy mi a motivációm?

Lehet, hogy unod ezt az egész diskurzust (az is lehet, hogy már itt sem vagy, csak én beszélek itt magamban), és azt gondolod, megint egy balfék, csak beszél itt értelmetlen zagyvaságokat. Ha ezt gondolod, nincs baj. Én tényleg csak egy balfék vagyok, és gyakran beszélek értelmetlen zagyvaságokat. Kérdezd meg a feleségemet vagy a gyerekeimet, ha nem hiszed!

De képzeld el, hogy olyan valaki beszél hozzád, aki hibátlanul kommunikál. Olyan valaki, aki tudja, hogyan győzzön meg téged. Valaki, aki profi, akinek ez a szakmája, briliáns érvrendszere van, és tudja, hogyan érje el azt, amit akar.

Ne mond, hogy ilyen nincs! Gondolj csak bele, mennyi ügyes nő csavarja teljesen az ujja köré a férfiakat. Elég csak azt mondaniuk, amit hallani akarsz, és már el is olvadtál. Vagy hány zseniális színész van aki elhiteti veled a filmeken, hogy ő jó ember. Pont az ördög ne tudná ezt megtenni? Meg is teszi. Ezen ügyködik szakadatlanul, mióta világ a világ.

Ha valaki jó előadó, jól kommunikál, jól érvel, jól keveri a lapokat, akkor könnyen bevisz téged is az erdőbe. Ha rá hallgatsz, csapdába esel. El tudja érni, hogy azt csináld, amit ő akar. És ha nem kedvel téged, ha gyűlöl, ha el akar pusztítani, akkor ez nem tesz jót neked, ugye?

És csinálj egy listát: ki az akiben biztos vagy, hogy szeret téged? Kik azok, akik nem kihasználni akarnak, hanem azt akarják, hogy jó legyen neked? Hányan vannak? Ketten? Hárman? Ha kivételes ember vagy, talán fél tucat. (Ha ennél többen vannak a listádon, akkor nem kivételes vagy, hanem naiv.)  

A barátaid, akik tanácsokat osztogatnak, ha kell, ha nem, ők a javadat keresik? Biztos vagy benne? Milyen áldozatot hoznának érted, ha bajban lennél? Lenne köztük olyan , aki hajlandó lenne például leszokni a dohányzásról, ha a te életed múlna ezen?

Tényleg gondolj bele, kiben bízhatsz! Én csak az Istent ismerem, aki úgy szeret engem, ahogy vagyok. Feltétel nélkül. Akár rossz vagyok, akár jó, ő szeret engem. És szeret téged is, akár hiszel benne, akár nem.

Figyelj! Ne hallgass rám! Ne higgy nekem! Ne ítéld meg Istent annak alapján, amit én mondok! Ne ítéld meg Istent az én gondolataim alapján! Ne ítéld meg a barátaid véleménye alapján! Miért ítélnéd meg bármilyen tekintély, tudomány, hatalom, elmélet alapján? Még az egyház, és a papsága alapján sem érdemes megítélned az Istent. Hiszen nem a papok teremtették a világot, és pláne nem ők teremtették Istent! (Ettől persze még tisztelheted a papokat, az egyházat, az elméleteket, a hatalmat, a tudományt, a barátaidat. Akár engem is tisztelhetsz, ha éppen nem szégyelled.)

Keresd magad a választ! Kérd meg őt, hogy mutassa ki neked a szeretetét! Ha mindenható, bizonyítsa be neked, hogy létezik. Kérd őt, hogy láttassa meg veled az igazságot! Hiszen eddig nem kérted őt. Eddig csak vizsgálgattad, a kétségeidet fogalmazgattad, tiltakoztál és tagadtál. És az Isten nem tolakodó. Nem fog nyomulni. Ő aztán nem nyomja neked a sódert.

De csak ő képes arra, hogy megmutassa az igazságot neked.

Kérd! Már persze, ha tudni akarod.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://a-t-e-i-s-t-a.blog.hu/api/trackback/id/tr961397013

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása