HTML

a.t.e.i.s.t.a

Isten vagy van, vagy nincs. Léte nem függ attól, hogy mit hiszel. Ezt azért nem árt számításba venni!

Friss topikok

  • czoli: @ZéGé: nem a Hernádban készült, hanem a Városligeti (akkor Gorkij) Fasorban (2012.07.26. 16:44) Első találkozások

Linkblog

Archívum

Megbocsátott

2009.09.27. 17:19 czoli

 Mert a törvény Mózes által adatott, a kegyelem

 és az igazság Jézus Krisztus által jelent meg.

János 1:17 

 

Megbocsátott az Úr.

Számomra ez az egész olyan érthetetlen volt. Azt gondolom, neked sem könnyű falat. Mit bocsátott meg?

Mindent. Mindent, ami eddig elválasztott engem tőle, Istentől. És most már téged sem választ el tőle semmi. Ha visszanézel az életedre, érteni fogod, miért küzdött annyira az ördög, hogy megtévesszen. Azt akarta elkerülni, ami most elkövetkezett: elveszítette a hatalmat fölötted. Többé nem vagy kiszolgáltatva kénye–kedvének. Mostantól fejlődni tudsz a hitben, és semmi sem lesz számodra lehetetlen.

Micsoda? Hogy fejlődni? Nem arról volt szó, hogy Isten így szeret, ahogy vagy?

Én úgy gondolom, hogy Jézus, amikor utolsó leheletével azt mondta: elvégeztetett, ebben ez is benne volt. A teljes megbocsátás annak az embernek, aki te most vagy. Nincs többé kárhoztatás. Istentől nincs.  A 103. Zsoltárban azt mondja: „Amilyen távol van napkelet napnyugattól, olyan messze veti el tőlünk bűneinket.” 

Tehát nem veszi elő, nem hánytorgatja föl, nem használja ellened. Emberek meg fogják ezt tenni, ezt nem tudod elkerülni, de most már látod, mi a különbség aközött, amit az emberek tesznek, és aközött, amit tehetnének, ha Istenre hallgatnának. Látni fogod a különbséget Isten végtelen kegyelme és az emberek kicsinyessége között. És tudod, ha akarod, nem kell neked is kicsinyesnek maradnod.

Megbocsátott az Úr.

Számomra olyan érthetetlen volt ez az egész. Hogyan bocsássak meg én? Akkor is bocsássak meg, amikor becsapnak, kirabolnak, hazudnak nekem? Amikor kisemmiznek? Amikor elveszitek mindent?

Valaki azt mondta nekem, hogy Istennek nincsenek keresztény ítélőbírái. Én sem vagyok az.

Valami más azt mondta nekem, hogy ő nem tud megbocsátani.

Valaki más azt mondta, hogy ő nem is akar.

Valaki más pedig figyelmeztetett: ha nem bocsátok meg, ha ragaszkodom az ítéletemhez, a haragomhoz, a keserűségemhez, a megbántottságomhoz, a sértettségemhez, a gyűlöletemhez, az olyan, mintha én venném be a mérget, és azt várnám, hogy a másik haljon meg tőle.

Megbocsátott az Úr! Már ebből is láthatod, hogy milyen óriás Ő.

Megbocsátott neked. Szerintem, kezd el hinni, hogy fontos vagy neki, kezd el hinni, hogy szeret, kezd el hinni, hogy megváltoztatja az életed, kezd el hinni, hogy gondoskodik rólad…

Elvégeztetett.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://a-t-e-i-s-t-a.blog.hu/api/trackback/id/tr161410992

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása